חברת מ.י.ש זכתה במכרז לניקוי בוצה ממכלי דלק בטכנולוגיה חדשנית

לראשונה, חברה ישראלית תשתמש במערכת ניקוי אוטומטית ללא מגע אדם המונעת זיהום אוויר וסביבה ומאפשרת צמצום זמן העבודה והעלויות, לניקוי מכלי דלק

  • מאת: מערכת infospot
  • פורסם בתאריך: 18/6/2019

חברת מ.י.ש זכתה במכרז לניקוי מכלי דלק ונפט של החברה הממשלתית לתשתיות נפט ואנרגיה בע"מ (תש"ן). זאת הפעם הראשונה שחברה ישראלית, תבצע ניקוי מכלים עם מערכת טכנולוגית מתקדמת ללא מגע אדם או פתיחת המכלים.

מדובר בניקוי 2 מיכלי דלק גולמי, שנבנו בשנות השלושים של המאה הקודמת על ידי הבריטים ונמצאים בשימוש מאז. מכלי הדלק בקוטר של כ- 38 מטר כל אחד ומאחסנים כ-1,100 קוב בוצה שיש להוציא. על פי הערכות ראשוניות, עבודת הניקוי תימשך כחודשיים לכל מיכל, מתוכם שבועיים יוקדשו להקמה והתחברות של המערכת למיכל, ו- 3 שבועות יוקדשו לניקוי הבוצה באופן רציף 24/7.

הפחתת פליטות מזהמים לאוויר בעת הניקוי

ניקוי מכלי הדלק יעשה בטכנולוגיה מתקדמת שתאפשר ניקוי הבוצה והשמן ממכלי האחסון של דלק גולמי, באופן אוטומטי, מבלי להשאיר את מכלי הדלק פתוחים, כך שפליטות של אדי דלק לאוויר במהלך הניקוי מופחתות משמעותית. זאת לצד, היתרון הבטיחותי של ניקוי המיכלים ללא צורך בכניסת עובדים לתוך המכל.

מערכת ה-BLABO של חברת ORECO הדנית, מיועדת לביצוע ניקוי מכלי אחסון דלק גדולים, בעיקר נפט גולמי או מזוט הקשים לניקוי, ותוכננה לניקוי מכלים בהם נותרו משקעי בוצה ושמן רבים והם בעלי גג צף או קבוע. 

יתרונה המשמעותי של מערכת BLABO נובע מהפחתת פליטות מזהמים לאוויר, העולים בניקוי קונבנציונלי, כדוגמת חומרים אורגניים נדיפים, שחלקם נחשבים כמסרטנים. מאחר ולא פותחים  את המכל לצורך הניקוי  נמנעת דליפת גזים וחומרים רעילים לאוויר. במקביל, כל הבוצה ושאריות השמן והדלק שנשאבות, מובלות במערכת סגורה למאגר סגור ליד המכל, לטיפול וטיהור, גם הוא אינו חשוף לאוויר וללא פליטות.