מתקן טיפול בשפכים תעשייתיים

טיפול בשפכים תעשייתיים במתקן החברה

חברת מיש שיווק וסחר בע"מ הינה הבעלים והמפעילה של מתקן טיפול ומחזור פסולת שפכים תעשייתיים באזור התעשייה הצפוני שבאשדוד. מאז הקמתו, החברה קולטת במתקן כמויות רבות של שפכים מינראליים מניקוי מכלי דלק, מפרידי דלק, מתקנים פטרוכימיים, תעשיית העיבוד שבבי, אסדות קידוח ותעשיות שונות. על מנת לשמור על מקצועיות לצד בטיחות והגנת הסביבה, אופן הטיפול בשפכים אשר מתקבלים בחברתנו מותאם לנהלי איכות המחמירים ביותר.

המתקן תוכנן לתת מענה לתעשיה הפטרוכימית ברמות וספיקות זיהום גבוהות ובמגוון זרמים, תוך עמידה בדרישות המשרד להגנת הסביבה ותאגיד המים.

בשנת 2016 החברה קיבלה אישור מנהל רוחבי, מהממונה פסולת מסוכנת.

עובדי החברה מיומנים ומקצועיים, בעלי ותק וניסיון רב, עוברים בכל שנה מספר רב של הדרכות בתחום הבטיחות, שינוע חומרים מסוכנים, טיפול באירועים של חומרים מסוכנים, חלל מוקף, עבודה בגובה, תרגילי חירום, בדיקות רפואיות תקופתיות ועוד.

כל נהגי החברה והמכליות מאושרים ומוסמכים להוביל חומרים מסוכנים, עם כל האישורים הנדרשים על פי חוק, וזאת כחלק ממאמצי החברה לשמור על הבטיחות ואיכות הסביבה פעילות החברה מעוגנת בתקני איכות איזו 9001 ,14001 ו-45001. חברת מיש שיווק וסחר בע״מ מפעילה מתקן מתקדם למחזור פסולת חומ"ס ושפכים תעשייתיים.

מתקן טיפול בשפכים תעשייתים

המתקן תוכנן ושודרג בטכנולוגיות המתקדמות ביותר על מנת שיעמוד בדרישות המשרד להגנת הסביבה. המתקן מבוסס על גבי תהליכים פיסיקו-כימיים וביולוגיים כמו: צנטרפוגה תלאת פאזית (טריקנטר) הקולט שפכים עם ריכוז חומר אורגני גבוה הכוללים גם בוצה, גם שמן וגם פאזות מימיות אשר שלושת הפאזות ההן מופרדות בו. טיפול באמצעות חימום ודמולסיפיירים למטרת 'שבירת' אמולסיות והפרדה בין המים לשמן. בנוסף על כך קיים גם מתקן הרחפה ושיקוע הקולט שפכים עם ריכוזי חומר אורגני נמוך יותר ומפריד בעיקר חומר קולואידיאלי הניתן לשיקוע או הרחפה באמצעות תהליכי קואגולציה ופלוקולציה. יתרה על כך, בכדי לטפל בעומס האורגני המומס, במתקן קיים ראקטור ביולוגי אירובי הנועד להרחיק תרכובות אורגניות מומסות ע"י ביומסה שביכולתה לחמצן\לחזר תרכובות שונות וע"י כך להרחיקן מהמים או להתמירן מתרכובות רעילות ומסוכנת לתרכובות שאינן רעילות וניתנות לשחרור לסביבה. עם זאת קיימות טכנולוגיות נוספות המשולבות בסיום רצף של כלל הטיפולים הפיסיקוכימיים/ביולוגיים כמו מתקן איוד בוואקום ואוסמוזה הפוכה.

המתקן קולט שפכים מינראליים
ממגוון רחב של מפעלים

הזרמים הנכנסים למתקן הם לרוב מתעשיית העיבוד שבבי, מניקוי מכלי הדלק, מוסכים, מפרידי דלק,
מי שיפוליים, אסדות קידוח ומתקנים פטרוכימיים. המתקן בעל אישור מנהל רוחבי והיתר רעלים לכלל הפעילות.

זרמים המתקבלים בתהליך:

השפכים הניתנים לקליטה באתרנו:

לעוד תמונות מעבודת שלנו
מאייד תעשייתי
מתקן אוסומוזה הפוכה